alegorie cu gust de mare.

24 Ian

îmi sună telefonul.

dând jos tot ce se poate de dat jos de pe o tumbocikă din camera unei fete, eu, cu ochii închiși și o durere de zile mari de cap în cap, iau telefonul, îl pun la ureche, și cu vocea mea răgușită de dimineață, îmi trimit liubea padrușca care o decis că am dormi destul.

alaltăieri la un bayleys mie mi so făcut tare dor de mare, așa că ieri de dimineață, eu cu tot ce cearcănele mele de om nedormit și prost, cu puloverul cu o inimă mare pe el ca să nu zică lumea că n-am suflet, stăteam în tren spre mare, gândindu-mă că de vreo 3 zile n-am trecut pe acasă, respectiv cam tot de atâtea n-am dormit. ceotka.

-tu trăiești ca-n filme, tu știi?
-tipa mimez orgasmul și mă cert cu regizorul?

-nu, tipa te trezești dimineață, te duci în vreo cafenea să bei cafea și să citești ziarul, după asta te plimbi pe strazi fix cum îi scris prin cărți

-ap eu trăiesc ca-n cărți dară

-nu mă-ntrerupe. zâmbești la oameni, în fiecare zi faci cunoștință cu diferiți ciuvași, apropo să-mi spui ce-i cu acela de la museu

-o zic că o să mă învețe să dansez salsa.

-nu mă-ntrerupe bleaghi. apăi umbli pe străzi, te sună vseakie cunoștințe să ieșiți împreună, seara stai prin puburi, sau te duci la concerte și pe urmă mergi la pivă cu băieții din trupele de rock&roll sau jazz, și la univer te duci, și la lucru dovidești.

-mă plictisește conversația asta.

-și ești așa de rece blea.

-36.6, tot normal.

***

eu pizdeț de ce tare iubesc să merg cu trenul. dar pizdeț.

***

am ajuns la mare.

eu când eram și mai mică, foarte tare vroiam să trăiesc lângă mare. ca mie să nu-mi fie trist, și marea să nu simtă singură.

cum e să trăiești lângă mare.

cum e să ai apă în paharul de pe masă și marea după fereastră.

cum e să hrănești pescărușii în loc de vrăbiuțe.

cum e când vrei să te ascuzi de lume și tot  să auzi valurile mării.

cum e să-ți spună mama ai grijă când treci strada și nu înota prea departe.

cum sunt oamenii care trăiesc lângă mare.

mai sărați, mai umezi, mai melancolici, mai cu nisip în buzunare, poate înoată mai des împotriva curentului, sau poate nu.

cum e să te împingă mereu vântul pe la spate.

***

cum e să fii mare. cum e să pișe toți în tine și să-și scalde organele genitale după care să se urce în avion și să plece acasă.

cum e să se pișe toți în marea ta?

***

mie mama demult demult mi-o zis că oamenii care locuiesc lângă mare îs oamenii lipsiți de mare.

16 răspunsuri to “alegorie cu gust de mare.”

  1. Ana-Maria Ianuarie 24, 2013 la 8:44 pm #

    mi-o placut faza cu puloverul 😀 Dc nu scrii o carte?

    • gingercats Ianuarie 24, 2013 la 9:06 pm #

      nu cred că am despre ce să scriu.
      mulțumesc.

  2. tudor Ianuarie 25, 2013 la 12:22 am #

    da mie mi-o placut fraza cu „sunt lipsiti de mare” — e mai profund decit crezi.
    pana la „tren” ii tufta polnaia in opinia mea umila.

    • gingercats Ianuarie 25, 2013 la 1:00 am #

      să nu fi fost ea, nu aveai să-ți dai seama că restu-i ceotka.
      te-aș cuprinde nuștiucum.

  3. shockchat Ianuarie 25, 2013 la 2:16 pm #

    si mie mi-a placut faza cu „sunt lipsiti de mare” si „-și ești așa de rece blea.-36.6, tot normal.” 😀 ….da daca sincer…vreau la mare 🙂

  4. nunu. Ianuarie 25, 2013 la 9:29 pm #

    mama ta avea dreptate.
    esti lipsit de mare.. intotdeauna imi va fi dor de mare {marea in furtuna*}, chiar si sa fie in fata mea.

  5. cineva Ianuarie 27, 2013 la 7:24 pm #

    ce faci tu cind te simti leva?

    • gingercats Ianuarie 28, 2013 la 1:00 am #

      mă plimb singură prin oraș, citesc, beu cafea/pivă, vorbesc cu prietenul.

  6. evelyn_castle Ianuarie 29, 2013 la 3:44 pm #

    în primul rînd aș vrea să-ți mulțumesc pentru că scrii și pentru ceea ce scrii. mă liniștești un pic. în ultimul timp (jumate de an) m-am schimbat foarte mult. m-au schimbat schimbările (radicale practic). mai multe chestii de genu la: nu mai comunic cu o prietena din copilărie care mă presa, nu mai sunt îndrăgostită în băiatul în care am fost 6 ani, ș.a. eu sunt cam disperată, în careva măsură…scriu doar despre rău, scad la învățătură, mă simt nicacaia, etc. m-am gîndit că poate mă vei putea ajuta. macăr cu un sfat 🙂

    • gingercats Ianuarie 30, 2013 la 11:40 pm #

      oamenii cresc, oamenii frumoși conștientizează asta. te faci pahodu mai liberă, pahodu înțelegi mai multe, dar odată cu asta vine și tristețea și toată povestea asta. te-aș ajuta. te-aș scoate la bere și cafea și ți-aș explica că не надо зацикливаться. răul mereu a să fie la fundu tău, toți o să vrea să te simți nimeni. eu cred că tu trebuie să fii oleacă mai pohuistă, să o cuprinzi mai des pe mama, să ieși singură în oraș și să te bucuri de faptul că pahodu crești mare și frumoasă. nahui să aștepți de la cineva ceva, tu ești la tine cel mai important lucru pe care îl ai.

  7. evelyn_castle Ianuarie 31, 2013 la 6:13 pm #

    te iubesc, mersi mult. am înțeles. 🙂 :* <3333

Lasă un răspuns

